söndag 5 december 2010

På ett ungefär såhär har min helg sett ut:


Åkte IKEA-buss med L. Gratis. Såhär glad blev jag då. Vi fick leta ett litet tag innan vi hittade till det nästintill obefintiliga buss-stoppet. Själva bussen var gul och såg lite ut som dom blåa minibussarna jag brukar åka med min mormor i Göteborg. Väldigt söta med andra ord. Jag och L var mest fnittriga och förväntansfulla (och kanske lite patriotiska) över att få besöka vårt svenska, vackra varuhus.


Efter att vi handlat lite vaniljdoftande värmeljus för sjuttiofem pence styck åt jag svenska köttbullar. Höjdpunkten på hela helgen, typ.


Och så köpte vi såklart lite svenska livsmedel också.
Kaviar, knäckebröd och choklad och sånt där.


Söndagen bestod av julklappsshopping där Brick Lane stod på schemat. Älskar den gatan. Bäst i hela världen. Och så tog vi ett glas rödvin och en öl på en mysig pub i Notting Hill. Pratade om musik med tre australienare. Tog i hand, sa hejdå, hoppas vi ses snart igen och så pratade jag och L vidare en timme eller två.

Imorgon är det måndag och fullt sjå igen. Hatar måndagar hur fina mina supersöndagar än är. Ska försöka gilla dom. Men det är svårt. Godnatt nu, i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar