måndag 7 februari 2011

Har salami på mackan för första gången på väldigt längre. Är för trött för att bygga kojjor i vardagsrummet men gör det ändå. Monday, oh Monday. Såhär såg det ut för några veckor sedan när jag och L hade vår legendariska förfest, bara hon och jag. Location: Linnéas rum, Notting Hill.
Fett.

Vi var hur tagg som helst, och kände att vi inte alls behövde bege oss till någon nattklubb för vi hade ju ett helt rum som dansgolv. Gick minst lika bra. Luftigt liksom.
Mellan peppen sminkade vi oss.
Och spexade lite framför kameran.
Upptäckte ett nytt rosévin som var ekologiskt och väldigt gott. Älskar att man bara kan gå in i vilken liten tobaksaffär som helst här och köpa en flaska vin. Himlans bra med tanke på att man inte är tjugo. Än (!)
Sen provade vi L:s fina mask. Hon ser ute lite som en tiger.

Det var den helgen, nu är det andra veckan i februari. Tiden rinner genom fingrarna, pulserar fortare än hjärtat slår. Våren tittar fram ibland mellan moln och duggregn, det blåser orkanvindar igen. Viner runt knutarna. Hårfladder i vinden. Jag saknar inget med Sverige längre (förutom fina människor) och det är nästan lite läskigt. Jag tror jag är klar med Jönköping. För gott. Finito.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar