onsdag 24 november 2010




Åker buss i Londonmått mätt, vilket tar lång tid. Reder ut tovor och spelar Yatsy med tvillingarna. Försöker hitta tid till att klippa till luggen, snart så. Dricker för mycket te och lämnar aprikosfärgat läppstiftsavtryck på kaffekoppen. Klottrar ner julklappsönskningar i lilla anteckningsblocket, river sedan ut och stoppar ner i ryggsäcken och ser fram emot helgen då några kan strykas över med svart bläckpenna. Det är mycket som ska köpas, nu när jag har fyra fina bonusbarn.

Och imorgon ska det snöa sägs det, just när min garderob gapar alldeles tom på vinterskor. Bannlyser snön gör jag. Det är kallt nog. Har hört att alla skolor i England brukar stänga om det så bara ligger ett tunt, tunt lager på marken. Vilka mesar. Har dom aldrig hört talas om snöstorm med klass-två varning?

5 kommentarer:

  1. Fina, fina, fina saknade älskling!!!! XoXoXo
    (Det är svinkallt här, snön som mer känns som is viner i vinden)

    SvaraRadera
  2. haha åh, xoxo får mig att tänka på gossip girl (har blivit helt beroende, hemskt). så ytligt men jättekul att titta på. usch då, låter inte kul. idag är det iskallt, fy. ingen snö än dock (hurra). vad jag saknar dig! snart kommer jag. snart.

    SvaraRadera
  3. mkt trevligt och välskrivet inlägg cilla! :) tre veckor kvar vackra du!

    SvaraRadera
  4. tackar så mycket min vän! ja, tjugo dagar kvar. nedräkning snart alltså. kommer bli så bra. har hört att det går bra med H. hejja er. pussar.

    SvaraRadera
  5. WIIIIIIIIIE :D ja, det känns kalasbra! <3 hejja dig!

    SvaraRadera