måndag 27 december 2010



Det blev lite bilder från 24 december ändå. Älskar verkligen julafton men har märkt att den där pirriga förväntan som jag alltid hade när jag var barn, har försvunnit nästan helt och hållet. Kanske i takt med att man blir vuxen. Det bästa är i vilket fall att sjunka ner i soffan och se på "Karl Bertil Jonssons julafton". Alltså. Den där Tage Danielsson.

En utgång till Bongo på juldagen trots en envis förkylning fick jag sota för på annandagen, när jag vaknade upp med feber och oändligt med snor. Har vandrat runt i min nya supermjuka morgonrock med luva på (och känt mig lite som Arwen i Sagan om Ringen) i två dagar nu och rört mig till vattenkranen till tekokaren i köket till soffan, till sängen. Öppnat altandörren lite då och då för att insupa frisk luft i mina sönderhostade lungor. Snart kommer i alla fall L hit och muntrar upp mig. Blir så otålig av att vara sjuk. Får myror i benen och energi som lägger sig på lager.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar