torsdag 25 februari 2010

HELG, FINA HELG

Den här veckan har varit helvetet. Den har gett mig huvudvärk, en trött och överanträngd hjärna som upprepat centrala nervsystemet, matspjälkningsorganen och ögats delar i takt med smattrandet av mina fingrar som skapat en uppsats om Jehovas Vittnen. Dagarna har mattat ut mig och plattat till mig lite till. Jag har verkligen saknat mitt sociala umgänge som jag inte alls haft tid med. Det enda jag har haft att se på om dagarna är Per Brahes hemskt tråkiga klassrumsväggar. Så därför ska jag enbart ägna helgen åt fina människor och festligheter. Den har hittills sett ut såhär på ett ungefär:

Igår: Gick i skolan (där min grupp, på dagens enda lektion, presenterade tre ideer till en reklamkampanj om pitabröd) och sedan iväg för att spela gitarr och därefter övningsköra till Linda där jag tillbringade kvällen med chokladkaksbakande och tedrickande (Linda har mycket godare te än vad jag har så jag brukar förbruka lite för många tepåsar hos henne ibland).

Idag: Jobba på museet i några timmar och sedan gå hem i vinterlandskapet och göra mig iordning inför kvällens bravader, nämligens Linns artonårs fest.

Söndag: Sova länge, länge. På kvällen ska jag åka till Egna Hem där Titanic ska ses på (för första gången av Sara, som aldrig har sett den innan. Skamligt Sara). Jag förstår inte, alls. Den måste man liksom ha sett. Måste. Så ruskigt bra.

Det är min helg det. Kommer bli bra, så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar