tisdag 9 mars 2010

JAG VILL BORT HÄRIFRÅN





Jag vill sätta mina fötter någon annanstans. Helst nu, omedelbart. Långt bort, på en plats vars asfalt mina skosulor ännu inte har uforskat. Jag vill inte se Munksjön, Per Brahe, Juneporten, byggarbetare och alla de bekanta ansikten jag ser varje dag. Istället vill mina ögon skåda Themsen, fina byggander, vintagebutiker, och röda telefonkioskar där det står "Telephone" på och som jag ska försöka uttala med riktigt brittisk accent.

Den senaste tiden har jag börjat drömma om London. Jag vet inte mycket om denna stad den alls, förutom att man pratar engelska, dricker afternoontea och bor i kalla stenhus. Min bild kanske inte alls stämmer överens med verkligheten. Vad vet jag.

Jag vill i alla fall åka dit som au pair. Bo hos en familj, sköta om hushållet och ta hand om barnen. Jag är inte sådär fasligt barnkär, men jag kan bli. Det vore så fint att bara uppleva något annat. För jag drunkar här. Visst tycker jag så hemskt mycket om Jönköping och alla fina människor i den men just nu är jag så trött. Förbaskat trött. Jag behöver uppleva något annat. Friskt, blomastrande, orört.

Åh. Det vore så fabulöst fint just nu.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar