onsdag 3 november 2010





Såhär ser mitt hår ut ungefär varje dag. Rufs och tov. Annars har jag jobbat mycket, lagat konstig couscous. Firat Halloween och en artonårig engelsman på samma dag. Druckit irländsk cider i mängder och pussat på minstingen för att han är så ruggigt söt och fin, fast han protesterar kan jag inte låta bli. Och så har jag spillt en hel kopp kaffe på heltäckningsmattan och bitit på naglarna fast jag inte borde.

Fått paket från mamma med lite extra koftor, löparskor och fina vinterkappan. Sätter upp hennes fågelvykort på väggen. Har snart en hel samling. Kommit på att barn är ombytliga varelser. Känner mig otillräcklig ibland, vet inte var jag har dom. Och mig själv bland dom. Är lite upp och ner om vartannat. Aldrig lugnt, fullt sjå dygnet runt, tjugofyra-sju. Inte mig emot. Fint med liv och rörelse, även om det skulle vara skönt att vara helt, fullkomligt ensam nån gång.

Föresten tror jag att jag har åkt på en förkylning igen. Fan. Gillar inte alls att vara sjuk. Så nu ska jag sova och krya på mig.

2 kommentarer:

  1. <3

    Jag är också förkyld. Ett resultat av för många kyssar.

    SvaraRadera
  2. Usch då. Men orsaken är ju fin. Jättefin. Jag vill också ha en kyss <3

    SvaraRadera